סגולות רפואיות בים המלח.

 

המקום הכי נמוך בעולם, המקום הקסום והשקט, מהווה מקור משיכה לתיירים מכל העולם.

השהות באזור ים המלח מייצרת סוג של שלווה ורוגע, שקשה למצוא אותם במקום אחר בעולם.

 

אבל מעבר לכל המגוון התיירותי שקיים במקום, מהווה ים המלח מוקד למשיכה של תיירות רפואית. הסגולות הרפואיות במי ים המלח הן רבות.

השהות במי ים המלח והחשיפה לשמש במקום, מייצרים מגוון של סגולות רפואיות בעיקר לסובלים ממחלות עור.

בפוסט הזה נתמקד בכמה סגולות רפואיות בים המלח, בארבעה פתרונות לשלושה מחלות עור שונות.

 

 

פתרונות רפואיים בים המלח

 

עור עייף.

עור שאינו מחדש את תאיו, ונראה כמו שפשוט התעייף מהחיים. השהות של כמה ימים באזור ים המלח, יחד עם הטבילה במי הים העשירים במינרלים, יביאו להתעוררות חדשה של העור. לסובלים מעור עייף מומלץ גם למרוח מבוץ ים המלח על הגוף. הבוץ המכיל למעלה מעשרים מינרלים שונים, מנקה את תאי העור המתים, סוחף את כל הנוזלים המיותרים, ומביא את העור למצב מחודש ורענן.

 

וויטאליגו  / בהקת.

בהקת הינה מחלת עור הנוצרת כתוצאה מהיעדר תאי עור הנקראים מלנוציטים.

תאי המלנוציטים אחראים על ייצור תאי הצבע – הפיגמנטים, וכאשר הם אינם מתפקדים כראוי נוצרים על העור כתמים בהירים.

הטיפול האקלימי בים המלח מייצר השפעה על התאי המלנוציטים, ומרבית הסובלים מזה ששהו בים המלח לתקופה של כ5 שבועות דיווחו על שיפור ניכר.

השילוב בין השהות בים המלח והטיפול האקלימי, יחד עם הטיפול הקונבנציונלי, מבטיחים תוצאות שיפור מירביות.

 

פסוריאזיס.

פסוריאזיס הינה מחלת עור שכיחה יחסית, והיא מאופיינת בכתמי עור אדומים המכוסים בקשקשי עור לבנים. החשיפה המבוקרת לקרינת השמש בים המלח, יחד עם שלל המינרלים המצויים בשפע בים המלח מהווים ברוב המקרים פתרון לחולי פסוריאזיס. גם בפסוריאזיס מומלץ לשלב יחד עם הטיפול האקלימי והשהות במים רוויי המינרלים, גם את הטיפול הקונבנציונאלי המקובל. השהות הנדרשת באזור ים המלח לחולי פסוריאזיס הינה כ4 שבועות.

 

דלקות עור אטופיות.

תסמיני דלקות עור אטופיות מתבטאות בעור יבש ודלקתי, או גירודים במקומות שונים בגוף. לרוב דלקות עור אטופיות פוקדות בעיקר ילדים ותינוקות צעירים. במחקרים מקצועיים שנערכו במהלך השנים התגלה, כי השהות בים המלח הביאה לשיפור משמעותי במצב עורם של ילדים אלו. לפעמים אף להיעלמות הדלקות לגמרי.

 

 

נהניתם ורוצים לקרוא עוד על סגולות רפואיות בים המלח? תוכלו לקרוא עוד הרבה חומר וליהנות מכתבות נוספות בנושא, כנסו לקישור הבא: מידע על ים המלח

 

 

נגישות