עובדות על ים המלח

10 עובדות מעניינות על ים המלח.

אז מה באמת גורם לנו לצוף על המים בים המלח, ולמה יש שם ריח כל כך חזק?

 

 

הנה כמה עובדות מעניינות שכדאי לדעת על ים המלח:

 

  1. קשה מאוד להשתזף בים המלח. בגלל שים המלח רחוק כל כך מהשמש, עוצמת הקרניים חזקה הרבה פחות בסביבתו, ולכן, אם בניתם על שיזוף ים תיכון, עדיף להגיע אל הים התיכון. מצד שני, כמו בכל מקום חם ולא צל, גם כאן חשוב להשתמש בקרם הגנה כדי למנוע גם את הסיכוי הנמוך ביותר לקרינה.
  2. זו גם אחת הסיבות שים המלח בריא כל כך למחלות עור. השילוב של הלחות הנמוכה, הקרינה החלשה ועוד גורמים הקשורים למזג האוויר הופכים את אזור ים המלח לאזור מרפא למחלות עור כמו פסוריאזיס וגם למחלות נשימה. בדיוק בגלל זה תוכלו למצוא כמעט בכל מלון על חוף הים סולריום – מתחם המאפשר שהיה תחת קרני השמש במקום סגור עם מיזוג אוויר.
  3. בים המלח קשה מאוד לטבוע (אבל לא בלתי אפשרי) תכולת המלח הגבוהה במי ים המלח גורמת למים להיות צפופים יותר ולכן הם לא נכנעים בקלות למשקל הגוף שלנו אלא נותנים לו קונטרה ומאפשרים לו לצוף בקלות. אבל אם ממש מתחשק לכם לטבוע, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכניס את הראש למים, אפשר אפילו להתהפך כשהרגליים כלפי מעלה, זה יעבוד מצוין 😉
  4. הריח!!!! ים המלח והמעיינות המפוזרים סביבו מכילים כמויות גדולות במיוחד של מינרלים .המינרלים אומנם בריאים מאוד אבל הכמות הרבה של הגופרית, בשילוב עם גושי החימר שנפלטים מהים, יוצרים ריח מאוד לא נעים (שמזכיר ביצים סרוחות)
  5. דגים מלוחים!!! המליחות הגבוהה במי ים המלח נוצרה מתרכובת של מים עומדים בתוספת התמוססות החומרים של האדמה והסלעים באזור לתוך המים.

    כי מי ים המלח מגיעים מהירדן אבל לא יוצאים לשום מקום. בשנים בהן עלתה הכינרת ונפתח סכר דגניה, יצאו כמה דגים למסע שלא ידעו שסופו יהיה מר מאוד, יותר נכון- מלוח! כשהם הגיעו לים המלח הם הפכו לדגים מלוחים.

    ולא, לא מומלץ לנסות את זה בבית… בדיוק בגלל הדבר הבא:

  6. מה ההבדל בין מלוח למר? אם אף פעם לא טעמתם את מי ים המלח, אתם בטח חושבים שהטעם המתבקש שלהם הוא- מלוח. זהו, שלא! מי ים המלח הם מרים! מאוד מרים! למה? פשוט בגלל כמות המלח האדירה שיש בהם, כמות שהופכת אותם למלוחים עד רמה שחוש הטעם שלנו לא מסוגל להתמודד איתה, והופך אותה למר…
  7. הים הזה הוא בכלל אגם! זה מאוד נחמד לקרוא לו "ים המלח" אבל אם בודקים את ההגדרה המילונית, מדובר בכלל באגם – מקווה מים מוקף יבשה שאין לו חיבור לאוקיינוס. אבל אין ספק שלומר "אגם המלח" יהיה מסורבל יותר אז אנחנו נישאר עם הים…
  8. אפשר חניטה בבקשה? ים המלח היווה אתר בריאות עוד בתקופת הורדוס, וממנו הביאו את כל השמנים, הבוץ ושאר החומרים בהם השתמשו לחניטת גופות במצרים העתיקה.
  9. חם… חם… מתחמם…. המעיינות הנובעים לחופי ים המלח הם בדרגות חום שונות, כך שגם בחורף ממש כיף לטבול בהם. אבל היזהרו! חלקם מסוגלים להגיע עד לטמפרטורות של 42 מעלות!!!! זה בהחלט חם מאוד ועדיף לטבול את הרגל לפני שאתם קופצים ראש פנימה.
  10. ים המוות??? הוא נקרא כך כי בסביבתו קשה מאוד לבעלי חיים, ואפילו לצמחים, להתקיים. מצד שני, המינרלים, מזג האוויר הייחודי וסגולות המרפא שבו הפכו את ים המלח למקום שוקק חיים ובעיקר תיירות.

 

 

אז תקפצו גם אתם לים המלח!

ואלו היו 10 עובדות שחייב לדעת על ים המלח.

 

למידע נוסף על ים המלח, כנסו לעמוד הראשי של הבלוג בקישור הבא: ים המלח מידע

 

נגישות